Kamera cyfrowa Sony FX30 ILME-FX30B + Rabat 500 zł na obiektyw Sony + Studencki Cashback 1100 zł ILMEFX30B
Indeks produktu: ILMEFX30B
Wysyłamy w 24h
Dostępny
Kamera cyfrowa Sony ILME-FX30 z wymienną optyką (ILME-FX30B)
Dzięki Sony FX30 wkroczysz do świata kinematografii. ILME-FX30 zapewnia wysoki zakres dynamiki z S-Log3, Dual Base ISO, tryb Cine EI. Posiada również wyjście RAW i funkcję synchronizacji Time Code.
Kamera FX30 utrwala wspaniałe obrazy o prawdziwie filmowym wyglądzie przy wykorzystaniu oversamplingu z rozdzielczości 6K. Dzięki małym wymiarom można ją zabierać wszędzie. Zaawansowany system AF i funkcje stabilizacji pozwalają skupić się na kompozycji, a nie doborze ekipy filmowej i konfiguracji sprzętu.
Sony FX30 - stworzona do opowiadania obrazem
Dzięki profilowi S-Cinetone obraz nagrywany kamerą Sony FX30 od samego początku może mieć piękny, filmowy wygląd. Inne kluczowe funkcje takie jak: dwie bazowe czułości ISO czy tryb Cine EI, opracowano z myślą o atrakcyjnym wyglądzie obrazu w produkcji filmowej.
Kontynuacja tradycji serii Cinema Line
Dorobek w branży filmowej połączony z supernowoczesną technologią obrazu. Kamery Cinema Line są owocem zdobywanego przez dziesięciolecia doświadczenia w produkcji filmowej popartego najnowocześniejszymi, zaawansowanymi technologiami Sony z dziedziny obrazu cyfrowego.
ILME30 - Wyjątkowa rozdzielczość dzięki zaawansowanej technologii
Matryca CMOS Exmor R wykonana w technologii BSI formatu APS-C rejestruje piękne obrazy o wyjątkowej rozdzielczości i małej głębi ostrości. Oversampling z rozdzielczości 6K zwiększa ilość informacji w nagraniu i sygnale wyjściowym 4K, a procesor BIONZ XR pozwala uzyskać realistyczne odwzorowanie kolorów, niski poziom zakłóceń oraz naturalne przejścia tonalne.
S-Cinetone kinowy wygląd obrazu bez żadnych korekt
Profil obrazu S-Cinetone w kamerze Sony FX30 nadaje kinowy wygląd kolorom, odcieniom skóry i innych elementom wizualnym już w czasie nagrywania. Eliminuje to wykonywanie korekt w postprodukcji.
Niewyczerpane możliwości ekspresji dzięki S-Log3
Kamera FX30 Sony umożliwia użycie krzywej gamma S-Log3, zapewniającej spójną kolorystykę ujęć z różnych kamer i wykorzystanie całego potencjału przetwornika obrazu. Szerszy zakres barw i ponad 14-stopniowa dynamika tonalna pozwalają nadać obrazowi prawdziwie kinowy wygląd w postprodukcji.
Dokładny podgląd obrazu dzięki własnym tabelom LUT
FX30 obsługuje dostosowywane tabele LUT, zarówno zaprogramowane fabrycznie, jak i wgrane przez użytkownika. Dzięki temu obraz na monitorze LCD i wyjściu HDMI może dawać dokładniejszy pogląd na wygląd końcowego materiału*.
*Importować można pliki CUBE (.cube) z 17- lub 33-punktową tabelą LUT 3D. Plików LUT z siatkami w innym rozmiarze można używać po konwersji w programie Catalyst Browse/Prepare.
Większa swoboda edycji dzięki 10 Bit 4:2:2
Sony FX30 umożliwia wewnętrzny zapis materiału wideo w formacie 4:2:2 10 bitów z kompresją Long GOP lub All-Intra. Utrwala zatem więcej informacji o kolorze, pozwalając uzyskać pełniejsze, bardziej naturalne przejścia tonalne w postprodukcji.
Tryby Cine EI, Cine EI Quick i Flexible ISO
Tryb Cine EI* odznacza się szerokim zakresem dynamiki tonalnej i pozwala uzyskać najwyższą możliwą jakość obrazu. Tryb Cine EI Quick* upraszcza konfigurację poprzez automatyczne przełączanie bazowej czułości ISO, a Flexible ISO daje największą elastyczność w wybieraniu ustawień ekspozycji.
*Wymagany jest program Catalyst Browse/Prepare lub rozszerzenie Catalyst Prepare Plugin (rozszerzenie programu Adobe Premiere Pro).
Dwie bazowe czułości ISO: 800 i 2500
W przypadku zdjęć przy słabym oświetleniu funkcja ta pozwala ręcznie zmienić czułość ISO z 800 na 2500. Zbliżony poziom szumów przy obu ustawieniach oznacza możliwość rejestracji wyraźniejszego obrazu w słabym oświetleniu.
Nagrywanie w zwolnionym tempie — do 120 kl./s
Nagrywając obraz w rozdzielczości 4K z prędkością do 120 klatek na sekundę*, można używać systemu AF i tworzyć wyjątkowo płynne ujęcia w nawet pięciokrotnie zwolnionym tempie**. Oznacza to nowe możliwości opowiadania obrazem.
*Przycinanie obrazu o około 38%. Wymagana jest edycja w postprodukcji lub dokonanie nagrania w trybie S&Q. W przypadku trybu S&Q, gdy liczba klatek na sekundę wynosi 120 (100 w trybie PAL) lub więcej, wymagana jest karta pamięci CFexpress typu A.
**W trybie S&Q nie jest możliwe nagrywanie dźwięku.
Stabilna ostrość dzięki niezawodnemu systemowi AF
Stabilny, uniwersalny system AF kamery FX30 sprawdza się w różnorodnych warunkach. Pokrywa rozległy obszar i umożliwia niezawodne śledzenie obiektu w czasie rzeczywistym w niemal całym kadrze przy wykorzystaniu opracowanych przez Sony, opartych na sztucznej inteligencji algorytmów rozpoznawania obiektów. Z kolei system Real-time Eye AF dokładnie ustawia ostrość na twarz i oczy ludzi, ptaków lub zwierząt*.
*W przypadku niektórych obiektów i sytuacji dokładne ustawienie ostrości może być niemożliwe.
Stabilizacja obrazu w korpusie do zdjęć z ręki
Active Mode* to tryb 5-osiowej stabilizacji obrazu z wykorzystaniem precyzyjnego czujnika żyroskopowego i kompensacji optycznej. Umożliwia on filmowanie z ręki w rozdzielczości 4K bez użycia gimbala.
*W trybie Active Mode następuje nieznaczne przycięcie obrazu. W przypadku ogniskowych od 200 mm wzwyż zalecane jest ustawienie „Standardowy”. Tryb Active Mode nie działa, gdy nagrywanie odbywa się z prędkością od 120 (100) kl./s wzwyż. Dotyczy to również funkcji S&Q.
Kompensacja „oddychania” ostrości
Kamera ma funkcję kompensacji „oddychania” ostrości. W połączeniu ze zgodnymi obiektywami ogranicza ona zmiany pola widzenia przy przenoszeniu ostrości z jednego obiektu na inny. Dalszą kompensację ostrości umożliwia oprogramowanie do postprodukcji* wykorzystujące metadane z kamery.
*Funkcja kompensacji „oddychania” jest dostępna w programach Catalyst Browse/Prepare oraz w przeznaczonym do programu Adobe Premiere Pro rozszerzeniu Catalyst Prepare.
Kamera cyfrowa Sony FX30 - gotowa do zabrania w każde miejsce
Kompaktowa, lekka kamera FX30 może pracować na gimbalach i dronach, pozwala też podłączać różne urządzenia. Zaprojektowano ją z myślą o długotrwałych ujęciach, a jej mocna konstrukcja jest dostosowana do użytku w trudnych warunkach.
Lekka, kompaktowa obudowa zaprojektowana z myślą o mobilności i wygodnej obsłudze.
Kamera FX30 z akumulatorem i kartą pamięci waży 646 g (951 g z uchwytem z gniazdami XLR). Ma charakterystyczną, płaską u góry obudowę, przystosowaną zarówno do filmowania z ręki, jak i montażu w gimbalu. Uchwyt kamery zaprojektowano z myślą o optymalnej stabilności, uniwersalności i wygodzie podczas długotrwałych zdjęć z ręki.
Trzy gwintowane otwory na akcesoria w uchwycie z gniazdami XLR*
Zewnętrzne monitory, rejestratory, akumulatory, lampy wideo, odbiorniki sygnału z mikrofonu bezprzewodowego. Wszystkie te i inne akcesoria można bezpiecznie i stabilnie zamocować na uchwycie z gniazdami XLR.
*Uchwyt z gniazdami XLR nie jest dostarczany z wersją ILME-FX30B (zawierającą wyłącznie korpus).
Niezawodna praca przy długotrwałym nagrywaniu w 4K
Efektywny system chłodzenia i stabilne zasilanie (z pojemnego akumulatora z serii Z lub przez łącze USB PD*) zapewniają niezawodne działanie kamery FX30 podczas długich sesji zdjęciowych.
*Ładowanie i zasilanie przez łącze USB obsługiwane są tylko przez port USB Type-C. Podczas zasilania przez łącze USB w aparacie musi być zainstalowany akumulator. Akumulator w aparacie może wyładowywać się nawet podczas zasilania przez łącze USB. Zależy to od używanego źródła zasilania i warunków pracy aparatu.
Trwały korpus ze stopu magnezu
Korpus i osłony kamery FX30 są wykonane z lekkiego stopu magnezu, zwiększającego niezawodność i wytrzymałość w trudnych warunkach pracy.
Nowe główne menu - szybki dostęp do często używanych funkcji
Główne menu w formie listy pozwala wybrać liczbę klatek na sekundę*, czas otwarcia migawki i inne ważne parametry ujęcia. Funkcję wyświetlania głównego menu można przypisać do przycisku własnego. Pozwoli to szybko sprawdzać i korygować ustawienia przed rozpoczęciem zdjęć. Zawartość głównego menu jest dostosowana do aktualnego trybu pracy: fotografowania lub filmowania.
*Mimo że podawane liczby klatek na sekundę są liczbami całkowitymi, rzeczywiste klatkaże wynoszą 23,98p (24p), 29,97p (30p) i 59,94p (60p).
Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A i SD
CFexpress typu A to nowy standard kompaktowych nośników danych odznaczających się dużą prędkością zapisu i odczytu. Można na nich zapisywać filmy 4K o dużej przepływności. Dwa gniazda dają możliwość zapisu naprzemiennego lub równoczesnego.
Dotykowy monitor LCD o dużej rozdzielczości
Otwierany na bok, uchylny tylny monitor daje swobodę komponowania ujęć i regulacji. Jest wystarczająco jasny, by używać go w plenerze w ciągu dnia.
Bogaty zestaw łączy w niewielkiej obudowie
Do podłączenia zewnętrznych rejestratorów i monitorów można użyć łącza HDMI typu A. Kamera jest też wyposażona w gniazda USB Type-C, Multi/Micro-USB, mikrofonowe i słuchawkowe, a także w stopkę Multi Interface z cyfrowym łączem audio.
Przesyłanie 16‑bitowych danych RAW łączem HDMI
Z myślą o zaawansowanych modelach pracy łącze HDMI umożliwia przesyłanie 16-bitowych danych RAW* do zgodnego rejestratora zewnętrznego**. Film RAW ma rozdzielczość 4672 × 2628 [16:9] - wyższą niż w standardzie DCI 4K***.
*Można wybrać liczbę klatek na sekundę (59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p) i przestrzeń barw.
**Według stanu na wrzesień 2022 r. planowana jest obsługa urządzeń ATOMOS NINJA V, NINJA V+ i SHOGUN CONNECT. Uwaga: w przypadku urządzenia ATOMOS NINJA V maksymalna liczba klatek na sekundę wynosi 30. W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontaktowanie się z działem pomocy firmy ATOMOS.
***Rozdzielczość DCI-4K: 4096 × 2048
- Liczba efektywnych pikseli [mln]:
- Około 20,1 megapiksela (efektywnie) podczas filmowania, około 26,0 megapikseli (efektywnie) podczas fotografowania, około 27,0 megapikseli (ogółem)
- Przetwornik:
- CMOS Exmor R formatu Super 35 APS-C (23,3 × 15,5 mm)
Specyficzne kody
- EAN13
- 4548736141803