Kamera cyfrowa Sony FX30 ILME-FX30B ILMEFX30B

Wysyłamy w 24h

Dostępny
10 829,00 zł
Ilość sztuk

Kamera cyfrowa Sony ILME-FX30 z wymienną optyką (ILME-FX30B)

Dzięki Sony FX30 wkroczysz do świata kinematografii. ILME-FX30 zapewnia wysoki zakres dynamiki z S-Log3, Dual Base ISO, tryb Cine EI. Posiada również wyjście RAW i funkcję synchronizacji Time Code.

Kamera FX30 utrwala wspaniałe obrazy o prawdziwie filmowym wyglądzie przy wykorzystaniu oversamplingu z rozdzielczości 6K. Dzięki małym wymiarom można ją zabierać wszędzie. Zaawansowany system AF i funkcje stabilizacji pozwalają skupić się na kompozycji, a nie doborze ekipy filmowej i konfiguracji sprzętu.

Sony FX30 - stworzona do opowiadania obrazem

Dzięki profilowi S-Cinetone obraz nagrywany kamerą Sony FX30 od samego początku może mieć piękny, filmowy wygląd. Inne kluczowe funkcje takie jak: dwie bazowe czułości ISO czy tryb Cine EI, opracowano z myślą o atrakcyjnym wyglądzie obrazu w produkcji filmowej.

Sony FX30

Kontynuacja tradycji serii Cinema Line

Dorobek w branży filmowej połączony z supernowoczesną technologią obrazu. Kamery Cinema Line są owocem zdobywanego przez dziesięciolecia doświadczenia w produkcji filmowej popartego najnowocześniejszymi, zaawansowanymi technologiami Sony z dziedziny obrazu cyfrowego.

ILME-30 Matryca APS-C

ILME30 - Wyjątkowa rozdzielczość dzięki zaawansowanej technologii

Matryca CMOS Exmor R wykonana w technologii BSI formatu APS-C rejestruje piękne obrazy o wyjątkowej rozdzielczości i małej głębi ostrości. Oversampling z rozdzielczości 6K zwiększa ilość informacji w nagraniu i sygnale wyjściowym 4K, a procesor BIONZ XR pozwala uzyskać realistyczne odwzorowanie kolorów, niski poziom zakłóceń oraz naturalne przejścia tonalne.

Sony FX30 S-cinetone

S-Cinetone kinowy wygląd obrazu bez żadnych korekt

Profil obrazu S-Cinetone w kamerze Sony FX30 nadaje kinowy wygląd kolorom, odcieniom skóry i innych elementom wizualnym już w czasie nagrywania. Eliminuje to wykonywanie korekt w postprodukcji.

ILME-FX30B S-Log3

Niewyczerpane możliwości ekspresji dzięki S-Log3

Kamera FX30 Sony umożliwia użycie krzywej gamma S-Log3, zapewniającej spójną kolorystykę ujęć z różnych kamer i wykorzystanie całego potencjału przetwornika obrazu. Szerszy zakres barw i ponad 14-stopniowa dynamika tonalna pozwalają nadać obrazowi prawdziwie kinowy wygląd w postprodukcji.

FX30 LUTs

Dokładny podgląd obrazu dzięki własnym tabelom LUT

FX30 obsługuje dostosowywane tabele LUT, zarówno zaprogramowane fabrycznie, jak i wgrane przez użytkownika. Dzięki temu obraz na monitorze LCD i wyjściu HDMI może dawać dokładniejszy pogląd na wygląd końcowego materiału*.

*Importować można pliki CUBE (.cube) z 17- lub 33-punktową tabelą LUT 3D. Plików LUT z siatkami w innym rozmiarze można używać po konwersji w programie Catalyst Browse/Prepare.

FX30B 10 bit 4:2:2

Większa swoboda edycji dzięki 10 Bit 4:2:2

Sony FX30 umożliwia wewnętrzny zapis materiału wideo w formacie 4:2:2 10 bitów z kompresją Long GOP lub All-Intra. Utrwala zatem więcej informacji o kolorze, pozwalając uzyskać pełniejsze, bardziej naturalne przejścia tonalne w postprodukcji.

Tryby Cine EI, Cine EI Quick i Flexible ISO

Tryb Cine EI* odznacza się szerokim zakresem dynamiki tonalnej i pozwala uzyskać najwyższą możliwą jakość obrazu. Tryb Cine EI Quick* upraszcza konfigurację poprzez automatyczne przełączanie bazowej czułości ISO, a Flexible ISO daje największą elastyczność w wybieraniu ustawień ekspozycji.

*Wymagany jest program Catalyst Browse/Prepare lub rozszerzenie Catalyst Prepare Plugin (rozszerzenie programu Adobe Premiere Pro).

Dwie bazowe czułości ISO: 800 i 2500

W przypadku zdjęć przy słabym oświetleniu funkcja ta pozwala ręcznie zmienić czułość ISO z 800 na 2500. Zbliżony poziom szumów przy obu ustawieniach oznacza możliwość rejestracji wyraźniejszego obrazu w słabym oświetleniu.

Sony FX30 S&Q mode

Nagrywanie w zwolnionym tempie — do 120 kl./s

Nagrywając obraz w rozdzielczości 4K z prędkością do 120 klatek na sekundę*, można używać systemu AF i tworzyć wyjątkowo płynne ujęcia w nawet pięciokrotnie zwolnionym tempie**. Oznacza to nowe możliwości opowiadania obrazem.

*Przycinanie obrazu o około 38%. Wymagana jest edycja w postprodukcji lub dokonanie nagrania w trybie S&Q. W przypadku trybu S&Q, gdy liczba klatek na sekundę wynosi 120 (100 w trybie PAL) lub więcej, wymagana jest karta pamięci CFexpress typu A.

**W trybie S&Q nie jest możliwe nagrywanie dźwięku.

Stabilna ostrość dzięki niezawodnemu systemowi AF

Stabilny, uniwersalny system AF kamery FX30 sprawdza się w różnorodnych warunkach. Pokrywa rozległy obszar i umożliwia niezawodne śledzenie obiektu w czasie rzeczywistym w niemal całym kadrze przy wykorzystaniu opracowanych przez Sony, opartych na sztucznej inteligencji algorytmów rozpoznawania obiektów. Z kolei system Real-time Eye AF dokładnie ustawia ostrość na twarz i oczy ludzi, ptaków lub zwierząt*.

*W przypadku niektórych obiektów i sytuacji dokładne ustawienie ostrości może być niemożliwe.

Active mode FX30

Stabilizacja obrazu w korpusie do zdjęć z ręki

Active Mode* to tryb 5-osiowej stabilizacji obrazu z wykorzystaniem precyzyjnego czujnika żyroskopowego i kompensacji optycznej. Umożliwia on filmowanie z ręki w rozdzielczości 4K bez użycia gimbala.

*W trybie Active Mode następuje nieznaczne przycięcie obrazu. W przypadku ogniskowych od 200 mm wzwyż zalecane jest ustawienie „Standardowy”. Tryb Active Mode nie działa, gdy nagrywanie odbywa się z prędkością od 120 (100) kl./s wzwyż. Dotyczy to również funkcji S&Q.

Sony FX30 Body ILME-FX30B

Kompensacja „oddychania” ostrości

Kamera ma funkcję kompensacji „oddychania” ostrości. W połączeniu ze zgodnymi obiektywami ogranicza ona zmiany pola widzenia przy przenoszeniu ostrości z jednego obiektu na inny. Dalszą kompensację ostrości umożliwia oprogramowanie do postprodukcji* wykorzystujące metadane z kamery.

*Funkcja kompensacji „oddychania” jest dostępna w programach Catalyst Browse/Prepare oraz w przeznaczonym do programu Adobe Premiere Pro rozszerzeniu Catalyst Prepare.

Kamera cyfrowa Sony FX30 - gotowa do zabrania w każde miejsce

Kompaktowa, lekka kamera FX30 może pracować na gimbalach i dronach, pozwala też podłączać różne urządzenia. Zaprojektowano ją z myślą o długotrwałych ujęciach, a jej mocna konstrukcja jest dostosowana do użytku w trudnych warunkach.

Lekka, kompaktowa obudowa zaprojektowana z myślą o mobilności i wygodnej obsłudze.

Kamera FX30 z akumulatorem i kartą pamięci waży 646 g (951 g z uchwytem z gniazdami XLR). Ma charakterystyczną, płaską u góry obudowę, przystosowaną zarówno do filmowania z ręki, jak i montażu w gimbalu. Uchwyt kamery zaprojektowano z myślą o optymalnej stabilności, uniwersalności i wygodzie podczas długotrwałych zdjęć z ręki.

Kamera FX30 Top Handle XLR

Trzy gwintowane otwory na akcesoria w uchwycie z gniazdami XLR*

Zewnętrzne monitory, rejestratory, akumulatory, lampy wideo, odbiorniki sygnału z mikrofonu bezprzewodowego. Wszystkie te i inne akcesoria można bezpiecznie i stabilnie zamocować na uchwycie z gniazdami XLR.

*Uchwyt z gniazdami XLR nie jest dostarczany z wersją ILME-FX30B (zawierającą wyłącznie korpus).

ILME-FX30B USB-C power

Niezawodna praca przy długotrwałym nagrywaniu w 4K

Efektywny system chłodzenia i stabilne zasilanie (z pojemnego akumulatora z serii Z lub przez łącze USB PD*) zapewniają niezawodne działanie kamery FX30 podczas długich sesji zdjęciowych.

*Ładowanie i zasilanie przez łącze USB obsługiwane są tylko przez port USB Type-C. Podczas zasilania przez łącze USB w aparacie musi być zainstalowany akumulator. Akumulator w aparacie może wyładowywać się nawet podczas zasilania przez łącze USB. Zależy to od używanego źródła zasilania i warunków pracy aparatu.

FX30

Trwały korpus ze stopu magnezu

Korpus i osłony kamery FX30 są wykonane z lekkiego stopu magnezu, zwiększającego niezawodność i wytrzymałość w trudnych warunkach pracy.

Nowe główne menu - szybki dostęp do często używanych funkcji

Główne menu w formie listy pozwala wybrać liczbę klatek na sekundę*, czas otwarcia migawki i inne ważne parametry ujęcia. Funkcję wyświetlania głównego menu można przypisać do przycisku własnego. Pozwoli to szybko sprawdzać i korygować ustawienia przed rozpoczęciem zdjęć. Zawartość głównego menu jest dostosowana do aktualnego trybu pracy: fotografowania lub filmowania.

*Mimo że podawane liczby klatek na sekundę są liczbami całkowitymi, rzeczywiste klatkaże wynoszą 23,98p (24p), 29,97p (30p) i 59,94p (60p).

SOny fx30 slot na 2 karty

Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A i SD

CFexpress typu A to nowy standard kompaktowych nośników danych odznaczających się dużą prędkością zapisu i odczytu. Można na nich zapisywać filmy 4K o dużej przepływności. Dwa gniazda dają możliwość zapisu naprzemiennego lub równoczesnego.

FX30B LCD dotykowy

Dotykowy monitor LCD o dużej rozdzielczości

Otwierany na bok, uchylny tylny monitor daje swobodę komponowania ujęć i regulacji. Jest wystarczająco jasny, by używać go w plenerze w ciągu dnia.

Bogaty zestaw łączy w niewielkiej obudowie

Do podłączenia zewnętrznych rejestratorów i monitorów można użyć łącza HDMI typu A. Kamera jest też wyposażona w gniazda USB Type-C, Multi/Micro-USB, mikrofonowe i słuchawkowe, a także w stopkę Multi Interface z cyfrowym łączem audio.

Przesyłanie 16‑bitowych danych RAW łączem HDMI

Z myślą o zaawansowanych modelach pracy łącze HDMI umożliwia przesyłanie 16-bitowych danych RAW* do zgodnego rejestratora zewnętrznego**. Film RAW ma rozdzielczość 4672 × 2628 [16:9] - wyższą niż w standardzie DCI 4K***.

*Można wybrać liczbę klatek na sekundę (59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p) i przestrzeń barw.

**Według stanu na wrzesień 2022 r. planowana jest obsługa urządzeń ATOMOS NINJA V, NINJA V+ i SHOGUN CONNECT. Uwaga: w przypadku urządzenia ATOMOS NINJA V maksymalna liczba klatek na sekundę wynosi 30. W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontaktowanie się z działem pomocy firmy ATOMOS.

***Rozdzielczość DCI-4K: 4096 × 2048

Liczba efektywnych pikseli [mln]:
Około 20,1 megapiksela (efektywnie) podczas filmowania, około 26,0 megapikseli (efektywnie) podczas fotografowania, około 27,0 megapikseli (ogółem)
Przetwornik:
CMOS Exmor R formatu Super 35 APS-C (23,3 × 15,5 mm)

Do tego produktu polecamy

Moje ulubione produkty

close
close

Gimbal DJI Ronin RSC 2

close

Filtr Hoya UV HMC 37mm

close

Filtr Hoya UV HMC 40,5mm

close
close

Aparat Sony DSC-HX99

close

Rejestrator Tascam DR-70D

close

Torba Sony LCS-U11

close
close
close
close
close
close
close

Filtr Tiffen 4x4 Pro-Mist 1

close
close
close

Karta Sony XQD 120 GB

close

X Slider STANDARD

close
close

Żarówka OSRAM 64516 300W

close
close

Monitor Feelworld F5 5" 4K

close

SmallRig 3637 HDMI Clamp

close
close

Filtr Hoya Protector HD 72mm

close

Statyw LMC-1900 63-221 cm

close
close
close
close

Kamera Sony HXR-NX5R

close

Slider LIBEC ALX S4

close
close
close
close

Statyw Video Fotopro DV-2

close

Statyw Benro KH-25P

close
close

Przeciwaga DJI Zenmuse X9

close

DJI LiDAR Range Finder

close
close
close
close
close
close

Kamera Sony PXW-Z90

close

Fomei LED MINI 15W

close
close

Aparat Nikon D7500 Body

close

Z-Shape (Z-Riser)

close

Lampa 1000W Fresnel LED

close

Super Clamp Zacisk

close
close
close

Zacisk Clamp NOGA CS4500

close
close
close

Slider Edelkrone Wing PRO

close

Dron DJI Mini 3 Pro (DJI RC)

close
close

Dron DJI Mavic Air 2S

close
close
close

Zestaw bezprzewodowy DJI Mic

close

Lampa Aputure MC

close
close
close
close

Ładowarka USB SWIT UC-2120

close

Monopod Manfrotto MVMXPROA4

close

Monopod Manfrotto MVMXPRO500

close

Statyw Libec HS-150

close

Adapter Sigma MC-21

close
close

Prompter Desview TP150

close

Teleprompter Desview T12

close
close
close
close
close
close

Gimbal Ronin DJI RS 3 Combo

close
close
close

Kamera Sony HXR-NX80

close

Akumulator Sony NP-FZ100

close

Gimbal DJI RS 3 Mini

close

Rejestrator audio Zoom H5

close
close

SmartCAM Arm X1

close
close
close
close

8Sinn Top Plate do Sony FX6

close
close
close
close
close
close
close
close

Mikrofon Sony ECM-M1 ECMM1

close
close
close

Statyw Sony VCT-R640

close

Pasek Peak Design Leash v3

close
close